Cheia către succes


- Asta e, dăm faliment!
 De cum a rostit tatăl meu aceste cuvinte, am simţit că îmi cade cerul în cap. Nu pot să cred că el vrea să închidă cofetăria, e afacerea noastră, a familiei Petre. O avem deschisă de douăzeci de ani! Mă gândesc cu groază la vorbele buncii Niculina, când se afla pe patul de moarte:
"- Oricât de bine sau rău merge cofetăria, voi să aveţi răbdare. Să nu vă descurajaţi niciodată şi să nu luaţi în seamă cuvintele urâte spuse de oameni. Dacă ieri ţi-a mers bine şi azi rău, nu lua o decizie radicală şi repezită. Fii sigur că poate nu mâine, dar poimâine e cofetăria plină ochi!"
 Cât de multă dreptate avea bunica Niculina! Pentru că nu mai suportam atmosfera apăsătoare, am zis:
- Tată, nu ai cum să distrugi munca noastră de douăzeci de ani! Dacă închizi firma eu plec şi sunt sigur că bunica nu e de acord cu hotărârea ta!
- Dar tu nu vezi că azi am avut doar un client şi deja e ora şase seara?
- Însă ieri am avut..., am preferat să tac, ieri avusesem tot un client.
- În plus, torturile se strică, nu poţi să le ţi prea mult în frigider. Frişca se strică, bezeaua după patru zile nu o mai poţi mânca şi multe altele.
- Aşa e, te cred. Auzi, nu putem să investim bănuţii care îi mai avem în marketing?
- Nu! Marketing-ul e foarte scump, fiule.
- Dacă am începe moderat, pornind de la lucruri mărunte şi ieftine, de pildă cărţi de vizită nu sunt chiar aşa de costisitoare...
- ...
- De mult aveam în gând să investim în marketing, pentru că reclama e sufletul comerţului. Ştiu şi ce model de cărţi de vizită ar fi perfect pentru a atrage clienţii...
- Da? De pe net te-ai inspirat?
- Da, de pe internet. Hai să îţi arăt!
 Cu gesturi rapide am deschis laptop-ul şi am intrat pe site-ul celor de la Urban Print.
- Îmi plac foarte mult cele de tip "cărţi de vizită lăcuite selectiv", zise tata.
- Ciudat, şi eu tot la astea mă gândeam! Au stil şi arată foarte, foarte bine, le ador!
- Să dăm comanda, atunci!


 M-am bucurat enorm când am ridicat coletul de la poştă cu micuţele bijuterii de cărţi de vizită. Am început să le împărţim oamenilor şi după o lună, zi de zi, intrau zeci de persoane care doreau să comanda torturi şi prăjituri de la noi.

- Ştii, fiule, cărţile astea de vizită au reprezentat cheia noastră către succes. Nu vrei să ne facem şi nişte autocolante cu logo-ul cofetăriei, pe care mai apoi să le lipim pe cutiile în care livrăm prăjiturile şi torturile?

Comentarii

Postări populare