Recenzie: "Tot ea... Becoming Meryl Streep" de Michael Schulman

Editura: Publica;
Colecţie: Victoria Books;
Titlul original: Her Again;
Număr de pagini: 360;
Traducător: Anca Bărbulescu;
An apariţie: 2016.

Portretul unei femei, al unei ere, al unei profesii: prima biografie solid documentată a lui Meryl Streep – „Doamna de fier” a actoriei, nominalizată la nouăsprezece Oscaruri și distinsă cu trei – care îi explorează începuturile și încercările de a înțelege iubirea, feminismul și propriul talent uluitor.

Tot ea... este o perspectivă intimă asupra maturizării artistice a celei mai mari actrițe a unei generații, de la carul triumfal de la balul absolvenților din liceul ei suburban din New Jersey, de-a lungul zilelor de început pe scena de la Vassar College și Facultatea de Actorie Yale în anii de glorie ai acesteia, până la rolurile care au făcut-o celebră, din Vânătorul de cerbi, Manhanttan și Kramer contra Kramer. Michael Schulman, colaborator la The New Yorker, scoate în evidență ascensiunea ei amețitoare pe scenele New Yorkului; povestea ei de dragoste pasională și tragic de scurtă cu actorul John Cazale; căsătoria ei cu sculptorul Don Gummer; și evoluția ei, ca tânără în anii 1970, care se lupta cu ideile în continuă schimbare despre feminism, căsnicie, iubire și sacrificiu.

Această poveste captivantă, cu opt pagini de fotografii alb-negru, despre parcursul uneia dintre cele mai respectate cariere artistice contemporane, prezintă o tânără talentată, care își descoperă darurile extraordinare într-o perioadă de transformări enorme, și oferă o imagine de culise rară din viața actriței cu mult înainte să fi ajuns la rangul de simbol.

Mai este cineva care nu o cunoaşte pe celebra Meryl Streep? Mai este cineva care nu a văzut vrun film cu aceasta?

Eu am descoperit-o pe Meryl Streep de curând, vizionând un scurt filmuleţ cu ea, în timp ce ţinea un discurs. Căutând mai multe pe internet despre ea, am citit o scrisoare care m-a impresionat profund, Meryl susţinând că nu mai are răbdare pentru anumite lucruri şi pentru anumite persoane (scrisoarea o găsiţi aici). Nu este scrisă de ea, ea este doar emiţătorul care se asigură că mesajul ajunge la public. Mi-a plăcut!

Meryl Streep a jucat în zeci de filme, printre care Out of Africa, August: Osage County, The Devil Wears Prada, Into the Woods, Kramer vs. Kramer,  Sophie's Choice şi Heartburn. A câştigat trei premii Oscar şi alte 167 de premii, fiind nominalizată de 349 de ori.

Eu am văzut filmele “Out of Africa” şi “Sophie's Choice”, după ce am citit biografia lui Meryl, realizată şi bine documentată de Michael Schulman. Ambele au fost pe gustul meu şi le recomand din suflet. Merită vizionate! Pe lista de "de văzut" am următoarele două filme: “Darul lui Jonas” şi “Evening”.

Michael Schulman este colaborator și redactor la departamentul artistic de la The New Yorker. Lucrările sale au apărut în The New York Times, The Believer și alte publicații. Trăiește la New York.

Cartea "Tot ea... Becoming Meryl Streep" nu este doar o biografie captivantă, aşa cum afirmă Peter Biskind, autorul cărţii Easy Riders, Raging Bulls, "ci și o analiză a alchimiei jocului actoricesc de elită. Cu o documentare cuprinzătoare și un entuziasm molipsitor, Michael Schulman celebrează talentul artistic al lui Streep și, în același timp, umanizează un simbol." Total de acord!

Biografia are un prolog, şapte "capitole" (Mary, Julie, Constance, Isabella, Fredo, Linda, Joanna) plus Personaje secundare, Mulţumiri şi Note.  Michael Schulman realizează portretul unei dintre cele mai populare actriţe, începând de pe vremea când era o tânără fată şi până ce cucereşte inimile oamenilor prin profesionalismul său şi talentul de a se pune în pielea personajelor pe care le joacă.

Încă de mică, Meryl Streep reuşea să fie cea mai bună dintre toţi colegii săi, fiind privită cu invidie şi răutate de unii. Prin muncă, ambiţie şi tenacitate, Meryl obţinea ceea ce dorea. Iar cu asemenea calităţi n-ai cum să dai greşi. Viaţa a încoronat-o de multe ori cu titlul de “Câştigătoare”, în ciuda criticilor şi părerilor negative. Cu o frumuseţe uimitoare, Meryl întorcea capetele băieţilor când era tânără, toată lumea fiind impresionată de frumuseţea ei. A fost, este şi va fi un model pentru multe femei.

"Tot ea... Becoming Meryl Streep" este o bogată sursă de informaţii despre minunata actriţă, reprezentând unul dintre cele mai bine realizate portrete ale ei. Dacă sunteţi curioşi şi vreţi să aflaţi mai multe despre ea, atunci trebuie neapărat să vă treacă prin mâini şi această carte. Lectură plăcută!

Mulţumesc mult, Libris, pentru exemplarul oferit. :)

Recomandare:

Pentru că îmi plac foarte mult videoclipurile Iuliei Frent, vă recomand cu drag canalul ei de Youtube. Iulia este o persoană minunată, care călătoreşte mult şi ar fi păcat dacă nu aţi urmări-o.