Recenzie: "Cum să-ţi gestionezi emoţiile copleşitoare şi să-ţi recapeţi autocontrolul", de Matthew McKay, Jeffrey C. Wood şi Jeffrey Brantley


Editura: Herald;
Număr de pagini: 240;
Traducător: Adrian Oroşanu.

Dezvoltată de Marsha Linehan pentru a trata tulburarea de personalitate borderline, terapia comportamentală dialectică (TCD) s-a dovedit eficientă pentru o multitudine de probleme de sănătate mintală, iar cercetările i-au dovedit eficiența în special în gestionarea emoțiilor copleșitoare și a suferinței psihologice, fără a pierde controlul și a acționa distructiv. Pentru a beneficia de efectele pozitive ale acestei terapii, din cartea de față veți învăța cum să vă dezvoltați abilități în patru mari domenii psihologice:
- toleranță la stres și suferință
- prezența conștientă (mindfulness)
- gestionarea emoțiilor
- eficiența interpersonală

  V-aţi imaginat vreodată cum ar fi dacă în locul furiei, când ceva nu merge bine, ar apărea, de fapt, o stare de linişte? 
 Cum ar fi dacă aţi putea să vă controlaţi emoţiile şi să nu le lăsaţi să-şi facă de cap?

 Aceasta nu este numai o carte de dezvoltare personală, ci şi un ghid foarte util pentru toţi cei care nu îşi pot stăpâni emoţiile. 
 Fără un specialist, după ce veţi citi această carte, vă veţi simţi siguri pe voi şi veţi şti cum să reacţionaţi în situaţiile dificile. 
 Trei autori ( Matthew McKay, Jeffrey C. Wood şi Jeffrey Brantley) au reuşit să scrie un document esenţial, care pe mine m-a ajutat mult. 
 Când am ales cartea, titlul mi-a sărit în ochi, intrigându-mă. Ghidul este format dintr-o introducere, 10 capitole şi o bibliografie. 
 În 240 de pagini, teoria se împleteşte cu exerciţiile şi cu anumite chestionare/tabele.

“Cum să-ţi gestionezi emoţiile copleşitoare şi să-ţi recapeţi autocontrolul” este o carte care ne uşurează viaţa. Ne-o face mai frumoasă şi ne ajută să găsim soluţii pentru situaţiile dificile, cu mare încărcătură emoţională, astfel încât învingători să ieşim noi. Este o carte minunată! V-o recomand cu încredere! Lecturi plăcute în continuare!

 Cartea poate fi comandată de pe site-ul editurii Herald, la un preţ tentant. În aceeaşi colecţie au mai apărut şi „Trauma: 8 strategii de vindecare”, „Stresul: 8 strategii de gestionare”, „Borderline: cum să trăieşti alături de o persoană cu emoţii extreme”, „Fenomenul bullying, 8 strategii pentru a-i pune capăt”.

Mai jos vă las drepturile legitime ale oricărei persoane, pentru a fi informaţi:

„Drepturile tale legitime:
1. Ai dreptul să ai nevoie de diverse lucruri de la alte persoane.
2. Ai dreptul să te pui pe tine pe primul loc, uneori.
3. Ai dreptul să simți și să-ți exprimi emoțiile sau durerea.
4. Ai dreptul să fii judecătorul ultim al credințelor tale și să le accepți ca legitime.
5. Ai dreptul la opinii și convingeri proprii.
6. Ai dreptul la propria experiență – chiar dacă este diferită de a celorlalți.
7. Ai dreptul să protestezi împotriva oricărui tratament și a oricărei critici pe care le resimți ca fiind rele pentru tine.
8. Ai dreptul să negociezi schimbarea.
9. Ai dreptul să ceri ajutor, sprijin emoțional și orice alt lucru de care ai nevoie (chiar dacă nu le obții întotdeauna).
10. Ai dreptul să spui nu; acest lucru nu te transformă într-o persoană rea sau egoistă.
11. Ai dreptul să nu te justifici față de alte persoane.
12. Ai dreptul să nu-ți asumi responsabilitatea pentru problemele altcuiva.
13. Ai dreptul să alegi să nu reacționezi la o situație.
14. Ai dreptul, uneori, să-i incomodezi sau să-i dezamăgești pe ceilalți.”


Comentarii

Postări populare