Recenzie: "Stresul: 8 strategii de gestionare", de Elizabeth Anne Scott

Număr de pagini: 240;
An apariţie: 2017;
Titlul original: 8 Keys to Stress Management;
Editura: Herald.

Gestionarea stresului nu ar trebui să fie stresantă. Stresul cronic îşi lasă amprenta asupra stării noastre de bine fizice şi emoţionale; când îi simţim deja efectele, să alcătuim de la zero un plan de gestionare a stresului poate să pară copleşitor. În acest volum uşor de înţeles şi bazat pe cercetări, Elizabeth Anne Scott apelează la numeroase ramuri ale psihologiei pentru a prezenta cele mai pertinente informaţii despre efectele stresului, precum şi cele mai eficiente tehnici de a-l gestiona. Folosind această carte, veţi dobândi o mai bună înţelegere a stresului care vă afectează. În plus, veţi avea acces la instrumente care vă vor ajuta să creaţi obiceiuri durabile, ce aduc cu sine rezistenţa pe termen lung la stres, şi veţi putea lucra în ritmul dumneavoastră.

Aşa cum am precizat şi în recenzia anterioară, am început să citesc cărţi de dezvoltare personală.

"Stresul: 8 strategii de gestionare" este a doua carte pe care am citit-o în luna aprilie din colecţia PsihoPractică, colecţie a editurii Herald. Datorită ei, acum pot face faţă stresului şi pot elimina factorii stresanţi, de care nu eram conştient că există, spre exemplu: o modificare în orarul meu, bateria epuizată a telefonului sau temele într-un număr mult prea mare.

Elizabeth Anne Scott a scris un "manual" care poate ajuta orice persoană stresată. Dacă nu vreţi să îl citiţi complet, îl puteţi citi şi pe sărite, întrucât autoarea a spus în Introducere că nu este o problemă dacă nu aveţi răbdarea necesară pentru a citi fiecare rând.

De-a lungul cărţii, sunt discutate multe aspecte care au legătură cu stresul. Un aspect care mi-a plăcut şi m-am bucurat că este discutat în această carte a fost "Semne ale stresului excesiv".

Simptomele frecvente care indică nivelul de stres sunt următoarele: transpiraţie excesivă, mâini şi picioare reci, probleme digestive, mâncat pe fond emoţional (de fiecare dată când ceva nu mergea bine, apelam la dulciuri, în cazul meu, ceea ce este total greşit), pierderea apetitului, tensiune şi spasme în muşchi sau tremurături, puls crescut sau palpitaţii cardiace, ticuri nervoase, dureri de cap frecvente (în cel puţin 3 din cele 5 zile lucrătoare, veneam de la liceu cu o durere groaznică de cap), nerăbdare (oh, da, sunt tare nerăbdător! Dacă astăzi am dat un test, mâine vreau nota, ceea ce este, de  cele mai multe ori, imposibil), sentimente depresive, panică, dificultăţi de concentrare sau memorie (În fiecare după-amiază, când vin de la liceu şi vreau să citesc, gândurile îmi fug în toate direcţiile, iar atenţia mea pentru cartea pe care o citesc se diminuează considerabil. Când mă gândesc la altceva şi nu reuşesc să înţeleg ce am citit, mai recitesc o dată propoziţia, iar dacă nu o înţeleg nici atunci, las cartea de-o parte şi fac altceva), senzaţie de epuizare sau letargie (de asemenea, aici mă regăsesc) şi probleme cu somnul.

Iată cele 8 strategii de gestionare a stresului:

1. Conştientizaţi-vă stresorii;
2. Învăţaţi să vă neutralizaţi reacţia în faţa stresului;
3. Aveţi grijă de corpul vostru;
4. Obţineţi starea mintală potrivită;
5. Reduceţi stresorii când este posibil;
6. Cultivaţi relaţii sănătoase;
7. Puneţi în aplicare psihologia pozitivă;
8. Practicaţi obiceiuri durabile de formare a rezilienţei.

Stresul este o problemă cu care ne confruntăm zi de zi. Orice activitate pe care o facem poate reprezenta o sursă de stres. Pentru a afla cum să gestionaţi stresul, citiţi cartea lui Elizabeth Anne Scott. V-o recomand din suflet!
Această carte practică demonstrează că mijloacele de atenuare a stării de stres se află la îndemâna fiecăruia şi sunt variate. Indiferent că alegeţi sportul, meditaţia bazată pe mindfulness, adoptarea unei alimentaţii sănătoase, diversificarea activităţilor care vă fac plăcere sau alte tehnici, volumul Stresul: 8 strategii de gestionare va fi ghidul dumneavoastră fundamental.

Cartea poate fi comandată de pe site-ul editurii Herald, la un preţ tentant.